Klaar voor de start en af.. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lukas - WaarBenJij.nu Klaar voor de start en af.. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lukas - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start en af..

Door: Lukas

Blijf op de hoogte en volg Lukas

28 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Welkom in Cambodja.

Het land waar verkeersregels, afvalbakken en warme douches niet bestaan. Het land waar rijkdom en armoede ontzettend ver uit elkaar ligt. Het land waar Tuk tuk´s gelden voor openbaar vervoer en dus het land waar we geen last hebben van de NS. Het land waar vaste prijzen niet bestaan en het land waar een briefje van 100 Riel nog minder waard is dan 0.05 eurocent. En ga zo nog even door..

Klaar voor de start en af en dan..


Dacht het dus even niet, het is niet bepaald mijn instelling om zo snel ´´negatief´´ te beginnen met mijn reisverslagen. Maar om te beginnen met mijn acclimatisering problemen, de dokter is al bezocht voor jawel warmte uitslag. Zo heb ik in ieder land waar ik geweest ben de dokter wel bezocht denk ik zo. Gelukkig ben ik met wat stevige pillen en menthol poeder redelijk hersteld. Op de warmte na is het natuurlijk een cultuurschok van hier tot ginter, zo kom je er op dag 1 achter dat met 5 personen op een scooter zitten geen probleem is in Cambodja.De weg dient min of meer als afvalbak en jawel asfalt kennen ze nog niet overal.
En ten slotte kan ook deze sterke, leuke man er niet onderuit waar zijn mama en papa?

Gelukkig zijn we nu aardig gewent en kan ik stellen dat ik aardig gewent begin te raken in Siem Reap. Zo ben ik gestart op een Duits project named bij Children's Dream. Op het project zijn kids van de kindergarten tot de primary class en de let's go 2 class. Ik ga hier o.a. lesgeven aan de let's go 1 class en een sportprogramma uitzetten voor alle klassen. Gister een sportlesje aan de primary class pakte al positief uit met Annemaria Koekoek. Of terwijl een nuttige 16 weken tegemoet!!

Toch nog even wat vertellen over Siem Reap en dan voornamelijk over het verkeer. Want dat is me echt een bedoeling, op mijn Interweave fiets met jawel een mandje met vol gas over de stoep aan de linkerkant van de weg rijden is hier de normaalste zaak van de wereld. Overal voorrang krijgen doordat je BARANG bent is toch niet zo gek. Natuurlijk pas ik op (voor mama en papa) Het verkeer gaat gelukkig niet zo hard door o.a. de wegen en de warmte.

Morgen gaan we naar een vijf sterren hotel om de rijke westerling te spelen. kleren op maat laten maken, een dikke portemonnee mee en lekker dineren met de vrijwilligers ook wel genoemd the great Gatsby night.
Allemaal mooi natuurlijk na een week werken mag je jezelf ook even verwennen zo is een massage voor 5 dollar ook gewoon mogelijk hier.

Genoeg geschreven voor today,

Veel groetjes uit Cambodia.

  • 30 Maart 2014 - 11:09

    Je Tantetjes Uit Papendrecht:

    Zo grote blonde "Great Gatsby". We zien je al fietsen op je Interweave, bepakt met lapjes stof in je mandje op weg naar de kleermaker. Op de terugweg hebben de lapjes stof plaats gemaakt voor bussen mentholpoeder. Zou je geen voorrang krijgen wanwege die mentolluchten die je verspreid ;-)

    Hoe was het om je verjaardag in de tropen te vieren? We zijn ook benieuwd naar de kleding die je hebt laten maken. Je gaat op je zus lijken, lekker shoppen, kunnen beter zeggen, het zullen de genen van Oma wel zijn! Maar ja kleren maken de man! Zullen we maar zeggen.

    Maar goed om van je te horen hoor! En leuk om te lezen hoe jij het leven in Cambodja ervaart. Na de week introductie is het werken begonnen, die kinderen boffen maar met de teacher Lukas.
    Werk ze en vergeet vooral niet te genieten!

  • 02 April 2014 - 19:38

    Claudia:

    Hey Lukas!
    Hoe bevalt het vrijwilligershuis?
    Ik ben inmiddels thuis en heb iets van de warmte van Siem Reap meegenomen en ik hoop dat dat heel erg lang zo blijft.
    Jij alle succes en toi toi met het project, maak er wat moois van met zijn allen!
    Enne....volgend verslag en: vooral foto's zijn welkom!

    Warme groet,
    Claudia (verbleef ook in Sam So hostel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lukas

Suo sdey (hello), Speciaal voor de mensen die up to date willen blijven over mijn belevenissen een blog voor foto's, verhalen en meer. Aardig spannend wel te verstaan! Wie: mijn mede vrijwilligers en ik Waar: Siem Reap te Cambodja Wat: vrijwilligerswerk Wanneer:15 maart vertrek t/m ergens in juli Goed om te weten? 6 uur tijdsverschil met Nederland Voor meer informatie over mijn bezigheden zie: www.purevolunteer.nl Lea sen hawy (tot ziens)

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 1085
Totaal aantal bezoekers 2755

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: